1. ÜLDSÄTTED

1.1. Kohaldamine. Käesolevad Müügi ja garantii üldtingimused (edaspidi Üldtingimused) kohalduvad kõikidele müügitehingutele, mis sõlmitakse Müüja (Motiva Aknakatted OÜ) ja tema kliendi (Ostja) vahel, samuti tehingueelsetele läbirääkimistele ja tehingujärgsetele suhetele, sealhulgas müügigarantiile.
1.2. Erinevused. Üldtingimustes ja Pakkumises ilmnevate erinevuste korral lähtutakse Pakkumisest. Üldtingimustes ja Raamlepingus ilmnevate erinevuste korral lähtutakse Raamlepingust. Pakkumises ja Raamlepingus ilmnevate erinevuste korral lähtutakse Pakkumisest.
1.3. Lisaks Üldtingimustele ja Lepingule reguleerivad Poolte Õigussuhteid Eesti Vabariigi õigusnormid ning eraldi Raamlepingu olemasolu korral ka Raamleping.
1.4. Üldtingimustega saab tutvuda Müüja kodulehel aadressil: https://est.motiva.ee/warranty
1.5. Kui kontekst seda nõuab, tähendavad ainsuses olevad sõnad Üldtingimustes mitmust ja vastupidi. Üldtingimuste punktide pealkirjad on ainult lugemise hõlbustamiseks ega mõjuta mingil määral punktide sisu tõlgendamist.
1.6. Iga Üldtingimuste punkti tõlgendatakse koos Üldtingimuste teiste punktidega, lähtudes Üldtingimuste mõttest ja eesmärgist.

2. MÕISTED
  • Müüja – Motiva Aknakatted OÜ, registrikood 12521425, asukoht: Ussimae tee 12/1. Müüja on ka müügigarantii andja.
  • Ostja – iga füüsiline või juriidiline isik, kes ostab Toodet või Teenust või soovib Pakkumist.
  • Pool või Pooled – Müüja ja Ostja eraldi või üheskoos.
  • Pakkumine – Müüja poolt Ostjale tehtud kirjalikku taasesitamist võimaldav hinnapakkumine (pakkumus) ja arve ühes koos (dokument nimega „Pakkumine – Arve“) Toote ja/või Teenuse ja ostu-müügi tingimuste ning hinna kohta.
  • Tellimus – Ostja tellimuseks Müüjale on Ostja poolt aktsepteeritud Müüja Pakkumine või Müüja vormistatud ja Ostja allkirjastatud Tellimus (dokument nimega „Tellimus – Arve“).
  • Leping – Pooltevahelise lepingu dokumendid moodustavad Pakkumine ja/või Tellimus, käesolevad Üldtingimused ja Raamleping (kui on eraldi sõlmitud) ning muud olemuslikult poolte lepinguliste suhete juurde kuuluvad dokumendid.
  • Raamleping – Müüja ja Ostja vahel sõlmitud kirjalik Ostu-müügileping püsiva iseloomuga koostöö tingimuste kokkuleppimiseks Toote ja/või Teenuse müümiseks ja ostmiseks.
  • Toode – Müüja poolt Ostjale pakutav toode eraldi või koos Teenusega.
  • Teenus – Müüja poolt Ostjale pakutavad teenused nagu nõustamine valikute tegemisel, kujundus, disain; Toote transportimine, paigaldamine, hooldus, remont jms.
  • Lepingu täitmise tähtaeg – periood tähtaja arvestamiseks (päevades) või tähtaeg (kuupäev), millal Toode ja/või Teenus peab olema Ostjale üleandmiseks valmis Müüja laos, salongis (kaupluses), paigalduskohas või muus kokkulepitud asukohas.
  • Õigussuhted – õigussuhted, mis tekivad Ostja ja Müüja vahel.
  • Üldtingimused – käesolevad üldised müügi- ja garantii üldtingimused, mis võivad olla täpsustatud, täiendatud või muudetud Raamlepingus või Pakkumises.
  • Tehnilised dokumendid ja muu info – kõik joonised, tehnilised dokumendid ja muu vajalik informatsioon Toodete, tootmise, paigalduse, kasutuse, hoolduse jms kohta, mida üks Pool on esitanud teisele Poolele enne Lepingu sõlmimist või peale Lepingu sõlmimist kui nii on kirjas Pakkumises, Raamlepingus või Üldtingimustes.

3. TOOTE JA/VÕI TEENUSE TELLIMINE
3.1. Toote ja/või Teenuse tellimiseks esitab Ostja Müüjale vabas vormis kirjalikult, e-kirjaga või suuliselt sooviavalduse (päringu), mille alusel teeb Müüja Ostjale Pakkumise või vormistab Tellimuse, kus on kirjas Toote/Teenuse nimetus, lühidalt tooteinfo (mõõdud, materjal, värv jms), hinnad, Tellimuse täitmise Tähtaeg, maksetingimused ja muud olulised tingimused.
3.2. Ostja veendub, et Tellimuses sisalduvad tooted ja teenused vastavad Ostja soovile. Vajadusel küsib Ostja Müüjalt Pakkumises või Tellimuses esitatud tooteinfo või muude tingimuste kohta täpsustavaid küsimusi või materjale ja tutvub tootenäidistega Müüja salongides või tootmises. Tehnilised dokumendid ja muu oluline info lisatakse Pakkumisele või Tellimusele ja moodustavad Lepingu lisa.
3.3. Kui Ostja on veendunud, et Müüja pakutud Toode/Teenus vastab tema soovile ja pakutud muud tingimused sobivad, siis Ostja aktsepteerib Müüja Pakkumise või allkirjastab Tellimuse, mida loetakse Lepingu sõlmimiseks. Lepingu sõlmimisega kinnitab Ostja, et on soovitud ulatuses teadlik Toote või Teenuse omadustest, komplektsusest ja otstarbest ning et tellitu on temale sobilik ja vastab tema nõudmistele.
3.4. Kui Ostja esitab Müüjale Toodete tootmiseks, tellimiseks, paigalduseks vms Tehnilised dokumendid ja muu info (asendiplaani, ruumide/toodete joonised, avade/toodete mõõdud vms sooviavalduse täpseks täitmiseks vajaliku info), moodustavad need Lepingu lisad, mille õigsuse eest vastutab Ostja.
3.5. Müüja asub Lepingut (Ostja Tellimust) täitma peale Tellimuses fikseeritud ettemaksu laekumist Müüjale, kui Tellimuses või Raamlepingus ei ole sätestatud teisiti. Juhul, kui Ostja ei tasu ettemaksu tähtaegselt ega ka kolme tööpäeva jooksul pärast tähtaja möödumist, loevad Pooled, et Leping on Ostja poolt üles öeldud ning see ei ole Pooltele enam siduv.

4. TRANSPORT JA PAIGALDUS
4.1. Kui Lepingus (Tellimuses) on Toote transport ja/või paigaldus Müüja poolt, kohustub Ostja tagama sobivad tingimused Toote vastuvõtuks ja paigaldamiseks: transpordi ja Müüja esindajate takistusteta ja ohutu ligipääs paigalduskohale, ruumid on kuivad/tolmuvabad, võimalus kasutada voolu/valgustust.
4.2. Punktis 4.1 toodud tingimuste mittetäitmisel on Müüjal õigus Teenuse osutamisest keelduda kuni vastavate tingimuste loomiseni. Ostja on kohustatud Müüjale hüvitama tarbetu transpordi kulud.
4.3. Kui Ostja ei ole täitnud punktis 5.1 kohustusi, kuid soovib siiski teenuse osutamist omal vastutusel, võib Müüja Teenuse osutada, kui sellest ei ole ohtu inimestele ega rikuta seadust. Juhul, kui Müüja otsustab Teenuse osutada, toimub see üksnes ja ainult Ostja riisikol.

5. LEPINGU TÄITMISE TÄHTAEG
5.1. Lepingu täitmise tähtaja info on kirjas Pakkumises ja/või Tellimuses. Kui tähtaja arvestuseks on märgitud periood päevades, algab perioodi arvestus Müüjale Ostja ettemaksu laekumisele järgnevast tööpäevast või Ostja poolt Tellimuse kinnituse päevale järgnevast päevast.
5.2. Müüjal on õigus muuta ühepoolselt Lepingu täitmise tähtaega, kui Ostja ei ole tähtaegselt tasunud makseid, taganud Teenuse osutamiseks vajalikke tingimusi või on täitmata muud Lepingust või Raamlepingust tulenevad Ostja kohustused.
5.3. Kui Ostjale ei sobi punktis 5.2 alusel Müüja pakutud Lepingu täitmise uus tähtaeg, pakub Müüja Ostjale vähemalt 3 uut võimalikku tähtaega erinevatel päevadel 30 päeva jooksul ja Pooled lepivad kokku mõlemale Poolele sobiva uue tähtaja mõistliku aja jooksul, aga mitte hiljem kui 30 päeva jooksul alates Lepingu algsest tähtajast.

6. HINNAD
6.1. Toodete/Teenuste hinnad on kirjas Müüja hinnakirjades, Pakkumises ja Tellimuses. Hinnad sisaldavad Toote transportimiseks vajaliku pakendi maksumust. Toote hind ei sisalda transporti kliendi asukohta ja paigaldust, need pakutakse Pakkumises ja näidatakse Tellimuses eraldi Teenustena.
6.2. Müüjal on õigus muuta hindasid ühepoolselt. Muudatused jõustuvad muudatuste tegemise päevast või Müüja poolt kehtestatud tähtpäeval. Hindade muudatused ei oma tagasiulatuvat jõudu Lepingutele, mis on sõlmitud enne hindade muutmist, neid saab muuta ainult Poolte kokkuleppel.

7. MAKSETINGIMUSED
7.1. Müüja asub Lepingut (Ostja Tellimust) täitma peale ettemaksu laekumist Müüja arvele, kui ei ole kokkulepitud teisiti. Ettemaksu suurus on kirjas Pakkumises ja Tellimuses.
7.2. Kui Toode antakse Ostjale üle Müüja laos või salongis (kaupluses), kohustub Ostja veel maksmata Toote/Teenuse hinna osa maksma enne üleandmist kohapeal maksekaardiga või sularahas või üleandmise ajaks pangaülekandega Müüja arvele.
7.3. Kui Lepingus on kokku lepitud Müüja poolt Toote transpordis Ostjale ja/või Toote paigaldamises, siis kohustub Ostja maksma veel maksmata Lepingu summa osa hiljemalt 2 tööpäeva enne kokkulepitud paigaldamise päeva.
7.4. Kõik Ostja poolt maksmisele kuuluvad summad loetakse Müüjale nõuetekohaselt tasutuks, kui vastav summa on laekunud Müüja arvelduskontole või on makstud Müüja kontoris/laos või Salongis kohapeal sularahas Müüja kassasse.

8. TOOTE JA/VÕI TEENUSE ÜLEANDMINE
8.1. Müüja annab Toote/Teenuse Ostjale üle Lepingus (Tellimuses) näidatud tarnetingimustel. Kui Lepingus ei ole teisiti märgitud, on vaikimisi tarnetingimus alati Müüja kontor/ladu või salong.
8.2. Ostja kohustub tagama enda või oma esindaja kohaloleku Toote/Teenuse üleandmisel, kontrollima Toote/Teenuse vastavust Lepingule üleandmise hetkel ja Toote/Teenuse vastu võtma. Vastuvõtmist tõendab Ostja või Ostja esindaja allkiri Tellimusel vastuvõtmise kohta või saatelehel.
8.3. Toote/teenuse defektide või muude Lepingule mittevastavuste ilmnemisel vastuvõtmisel vormistab Müüja mittevastavuste akti, mis allkirjastatakse mõlema Poole poolt. Lisaks teeb Müüja esindaja Ostja juuresolekul nähtavatest mittevastavustest fotod ja lisab need hiljem kontoris aktile. Müüja kohustub mittevastavuse lahendama vastavalt seaduses sätestatule.
8.4. Kui Toodet/Teenust pole võimalik Ostjal üleandmise hetkel kontrollida, kohustub Ostja Toodet kontrollima ja Müüjat teavitama nähtavatest puudustest esimesel võimalusel, aga mitte hiljem kui 7 päeva jooksul toote Ostjale üleandmisest. Tarbijalemüügi puhul peab tarbija teatama asja lepingutingimustele mittevastavusest müüjale kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada.
8.5. Ostja kohustub Toote Müüja laost või salongist (kauplusest) ära viima hiljemalt 7 tööpäeva jooksul arvestades Tellimuse täitmise tähtaja päevale järgnevast päevast. Kui Ostja ei ole Toodet ära viinud või vastu võtnud 7 päeva möödumisel, kohustub Ostja tasuma Müüja nõudmisel Toote ladustamise kulude katteks hüvitist 0,1% päevas Tellimuse hinnast.
8.6. Kui Ostja ei ole Toodet vastu võtnud punktis 9.5 nimetatud tähtaja jooksul, võib Müüja pakkuda Ostjale täiendava tähtaja kuni 30 kalendripäeva. Kui Ostja ei võta Toodet vastu ka Müüja poolt antud täiendava tähtaja jooksul, siis loetakse seda Ostja Tellimusest loobumiseks ja Müüjal on õigus Lepingust taganeda ja Toode realiseerida kolmandatele isikutele või Ostja kulul utiliseerida. Sellisel juhul Müüja Ostjale ettemaksu ja muid tasutud summasid ei tagasta, need loetakse leppetrahviks ja jäävad Müüjale täies ulatuses kulude katteks.
8.7. Kui Müüja ei ole Toodet/Teenust Ostjale üle andnud hiljemalt 30 kalendripäeva jooksul alates Tellimuse täitmise tähtaja päevast ja Ostja on täitnud kõik omapoolsed kohustused, on Ostjal õigus kas nõuda Müüjalt viivist 0,15% päevas iga hilineva päeva eest või Lepingust taganeda, esitades Müüjale vastavasisulise kirjaliku avalduse ja nõuda makstud ettemaksu ja muude tasude tagastamist.
8.8. Toote juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko läheb üle Ostjale Toote/Teenuse üleandmise hetkel. Kui Toote paigaldus ei toimu Toote tarnimisega samal päeval, on Ostja kohustatud tagama Ostjaga kokkulepitud kohta tarnitud Toote kahjustamata ja puhtana säilimise kuni paigalduseni.

9. VAIDLUSTE LAHENDAMINE
9.1. Ostja ja Müüja vahelised vaidlused lahendatakse Ostja ja Müüja vaheliste läbirääkimiste teel. Kui vaidluste lahendamine läbirääkimiste teel ei õnnestu, lahendatakse vaidlus esimese astmena Harju Maakohtus, v.a. kui Raamlepingus on sätestatud teisiti.

10. MÜÜGIGARANTII
10.1. Müüja annab müüdud Tootele minimaalselt 12-kuulise müügigarantii (edaspidi Garantii). Müüja võib anda Tootele ka pikema Garantii aja, kui nii on märgitud Müüja Pakkumises, mis on Lepingu osa. Garantii aeg hakkab kulgema Toote Ostjale üleandmise päevale järgnevast päevast.
10.2. Garantii laieneb toote konstruktsioonile, viimistlusele, Müüja paigaldustööle. Garantii kehtib tingimusel, et Toodet on kasutatud ja hooldatud vastavalt juhendile ja otstarbele ning Toote paigaldusel on järgitud Toote paigaldusjuhendit, kui Toodet ei ole paigaldanud Müüja.
10.3. Garantii ei laiene: Toote loomulikule kulumisele, Toote kasutamisest tingitud või muul põhjusel tekkinud füüsilistele vigastustele, ettenägematutest asjaoludest nt loodusjõududest tekitatud vigastustele, Tootele mida on töödeldud ebasobiva viimistlus- või puhastusvahendiga, Ostja vastutusel valest ladustamisest põhjustatud kahjustustele, valesti paigaldatud Tootele ja paigaldusvigadest põhjustatud kahjustustele (kui ei paigaldanud Müüja).
10.4. Garantiist tulenevate õiguste teostamiseks teavitab Ostja Müüjat Garantii ajal ilmnenud defektidest esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 30 päeva möödumisel hetkest, mil Ostja sai või pidi saama puudusest teada, esitades Müüjale kirjaliku reklamatsiooni.
10.5. Reklamatsioonis tuleb ära näidata defektse Toote/Teenuse nimetus ja vea kirjeldus ning võimalusel foto(d). Reklamatsioonile tuleb lisada Toote/Teenuse üleandmise aega näitav dokument (Tellimus, arve, saateleht).
10.6. Parandatud või asendatud Toodetele kehtivad samad käesolevas punktis 11 sätestatud garantiitingimused nagu uutele Toodetele.
10.7. Müüja pakutav Garantii ei välista ega piira Ostja seadusest, Lepingust või Raamlepingust tulenevaid õiguseid. Reklamatsioonid palume saata ja Garantiiküsimustes pöörduda Müüja Salongi, kust toode on ostetud, või müügikontori klienditeeninduse aadressil info@motiva.ee, telefon: +372 55533025, aadress: Sõpruse pst 33, Tallinn.


Müügi ja garantii üldtingimused Motiva Aknakatted OÜ